Onzin praat!

Over alles behalve 3D-printen
3drob
Contacteer:

Re: Onzin praat!

Bericht door 3drob » 16 mei 2016, 00:29

zit je ook in de buurt?
als de lezers dit nu ook doen dan kunnen we het hier op het forum delen,
das toch mooi.....niet dan?

VrGr Rob.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 16 mei 2016, 13:29

Zeker weten!

Ik kom niet uit de buurt en woon in Brabant. Er zijn ook regelmatig events in Limburg en Brabant. Maastricht recent nog...

Er is ooit een subforum voor events toegevoegd, wordt niet echt veel gebruikt maar dat zou een mooie plek zijn om events te tippen. Ik zal er ook eens wat vaker posten!

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 27 mei 2016, 19:15

gewoon ff klikken en kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=lbNk84RMM_s

VrGr Rob.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 28 mei 2016, 11:54

Mooi project! Vooral omdat ze het lokaal uitvoeren en werkgelegenheid stimuleren.

Volgens mij is het een erg lastige klus om een goede extruder te bouwen die constante kwaliteit geeft maar wat ik zag ziet er goed uit. Ben benieuwd of dit van de grond gaat komen! Sowieso een mooi initiatief!

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 04 jun 2016, 12:38

Hallo Jean,

ik ben zelf ook bezig om een Extruder te maken en ik denk wel dat dat mij gaat lukken.
Maar even wat anders nu,
we hebben het er over gehad maar vind dat er wel HEEL weinig geschreven word hier,
(en dan heb ik het natuurlijk niet over jou!)
en in de eerste instantie schreef ik wel dat vind ik niet erg, maar tis wel verdomdes stil hier op deze manier!
(sorry!)
maar zie wel dat er toch veel gelezen word!? lieve mensen als je dit lees(t)
een klein stukje schrijven, een onderstrepend antwoord of iets dat is hoop ik niet te veel gevraagd?
en ja het leest al weer jankerig aan maar zo is het natuurlijk ook weer niet bedoelt.

dag lieve 3D mensjes! ;-)

Jean dit is natuurlijk niet voor jou he,
en neeeee ben niet boos hoor! ben HEEL erg teleurgesteld :lol: (kusje er op!!!)
ben wel een beetje gek! :shock: (kun je dat hier ergens zien misschien?)
XXX ;) Rob.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 16 jun 2016, 15:05

Hahaha! Van mij mag je gerust van je afschrijven. Ik begrijp je helemaal.

Ik denk dat na de hele media hype, waarbij er bijna elke dag wel een bericht over 3D printen ging, de interesse ook een stuk minder is geworden. Dat is jammer want het is een erg leuk product voor de consumentenmarkt maar die groep blijft nog een beetje achter. Weet je, dankzij forumleden zoals jij is er veel leuke info te vinden. Verder zullen we denk ik geduld moeten hebben met het verzamelen van een groep liefhebbers. Voor mezelf is het lastig om er actief mee bezig te zijn want... Zaken gaan voor. Tenminste, als het brood op de plank brengt wel natuurlijk. ;)

Waar ik op hoop is dat de wielen van dit forum een keer beginnen te draaien en er meer mensen vragen gaan beantwoorden en ervaring uitwisselen. Wat dat betreft is het heel simpel. Dat forum dat moet vanuit de mensen zelf komen en groeien. Ik heb al vanaf het begin besloten om niet zelf overal maar op te antwoorden of topics te gaan vullen om het vullen. Dat doen veel mensen die een forum bouwen. Nep accounts maken en daarmee toneelstukjes opvoeren en doen alsof er van alles gebeurd. Ik wil dat dit forum eerlijk groeit en vanuit de community zelf komt. Dat zal een kwestie van tijd zijn of het zal nooit lekker van de grond komen. Wie zal het zeggen?!

Ik weet nog dat we zijn begonnen met alleen maar filament aanbieders die af en toe een linkje kwamen plaatsen naar hun webwinkel. Gelukkig zijn we een stuk verder en worden er toch zeker wel vragen gesteld, beantwoord en de nieuwe leden stellen zichzelf telkens weer voor. Leuk om mee te lezen!

Zo, toch weer wat leven in de brouwerij gebracht hiero! :D

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 18 jun 2016, 08:39

hallo Jean weer,
heb het momenteel een beetje druk hier.
maar je leest het schrijf toch even retour(kan het niet laten)
wat je nu schrijft, ik denk dat je honderd procent gelijk hebt!
en of 3Dprinten nu wel.......of niet gaat aan slaan ik ik twijfel er nog heel erg aan.(dacht eerst van wel maar...)
wie koopt er nu een Dremel van vrijwel 1000€
en als je dan een goedkopere printer hebt gekocht die het niet zo goed doet dan is de lol er ook snel van af.
en zelfbouw dat kunnen er maar weinig.
ik zelf vind het leuk om te klooien maar ik heb ook wel gemerkt ben nog steeds aan het leren,
de software vind ik best eng/moeilijk om mee te experimenteren.
het stukje extruder is ook best iets waar voor je een beetje gestudeerd voor moet hebben.
dus ja zelfs ik vind het nog steeds pittig. (het lukt me gelukkig nog wel aardig) :D

tot zo ver weer even Jean!
en je weet het nog wel he? (dat je de groetjes moest hebben van uit omg. Rotterdam!)
Rob.

Jean-Paul
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jean-Paul » 18 jun 2016, 13:06

Dank je! En natuurlijk de groeten terug!

Goed weekend! :)

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 20 jun 2016, 18:14

soms wil mijn vrouwtju haar haartjus niet nat maken tijdens het douchen,
zij doet dan de houder van de douchekop helemaal omlaag.
(in het WIT) is nu niet meer nodig:
http://myalbum.com/photo/A7HPVDHEw9j5/1k0.jpg
het ontwerpen heb ik gedaan in Tinkercad dat duurde trouwens niet heel erg lang,
het printen duurde wel wat langer.
helaas door de instelingen niet helemaal 100% maar wel prima bruikbaar!

denk zal het even laten zien, misschien wel aardig.
en zo klooien we maar wat raak! ;-)
VrGr Rob.

Plaats reactie