Onzin praat!

Over alles behalve 3D-printen
Jonnie
Contacteer:

Re: Onzin praat!

Bericht door Jonnie » 05 jun 2013, 10:37

In 12 uur een printer bouwen (en afstellen!) is op dit moment echt heel erg snel. Andere workshops doen er toch al 2 dagen over (16 uur dus).

3d printen CNC frezen wordt al door meerdere machines gecombineerd. Het grote voordeel is dat je eigenlijk alles al hebt voor de ander als je de een hebt. Beweging in de X, Y en Z richting. Alleen komen er op een frees wel veel meer krachten die op een 3d printer niet komen. Daarom zijn het geen echte zware frees machines. Het voordeel ervan is dat je toch weer net andere dingen kunt maken en wel met een erg grote precisie.

Dat 3d printers flink in prijs zullen dalen denk ik ook, maar dan moet er wel een ontwerp zijn dat goed in massa te produceren is. Voorlopig zijn het nog teveel handmatig in elkaar gezette machines daarvoor. Om de prijs echt te laten dalen, heb je massa productie nodig.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 09 jun 2013, 10:01

Mogu ja hier nu ook koffie.

Je vergist je JPLC dit is ook een piepschuim tuigje! (een redelijk makkelijk beginners tuigje)
In het begin was ie inderdaad wel ff moeilijk te temmen maar eenmaal wat vluchten -
er mee gedaan dan ga je hem kennen.
Het nare(soms ook goede) van piepschuim is dat van alles invloed heeft op het vlieg gedrag.
Ik vlieg wel eens vlak boven de grond, dan moet je uitkijken met bijvoorbeeld greppels –
Dan heeft ie de nijging om na de greppel in eens te zakken (en ja wind, hij word zo weg geblazen)

CNC ook in het klein is weer goed te gebruiken om printjes te frezen,
Althans dat heb ik dacht ik goed gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=xz4LCIJyd2A
http://www.youtube.com/watch?v=-05_2TBV-qI
maar ik dacht misschien kun je met CNC ook 3D printen,
:idea: het lijkt mij een gouden kombinatie! (niet erg maar wel leuk toch?)
Het nare is met 3D kan ik natuurlijk geen print frezen/maken.

VrGr Rob.
ik moet trouwens steeds opnieuw inloggen licht dat aan mijn PC???

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 13 jun 2013, 12:53

Hoi Rob en Jonnie,

Sorry dat ik op me laat wachten. Ik heb hiernaast nog veel andere projecten lopen dus laat het vooral niet van mij afhangen hoe actief je hier bent. IK ga vooral porberen om jullie zo goed mogelijk van dienst te zijn en de boel hier draaiend te houden.

Zo kom ik meteen op de vraag van Rob uit. Ik merkte ook al dat ik soms opnieuw moest inloggen. Nu blijkt dat ik bij het overzetten van dit forum, dat eerst op een ander domein stond, vergeten ben het cookie path te veranderen. Dit staat inmiddels goed en nu moeten we even bekijken en uitproberen of het heeft geholpen. Zo niet, dan moet ik verder zoeken naar een oplossing.

@Rob - Ik merk bij mijn Drone ook dat het een windvanger is vanwege het gewicht. Ik heb ook al geleerd dat je bij WIndkracht 3 beter thuis kan blijven. ;)

@Jonnie - Ik had dus geen idee van de tijd die er nodig is om een bouwpakket in elkaar te zetten. Vandaar het prijsverschil. Ik heb het toch goed dat een bouwpakket niet onder doet voor een kant en klaar machine?

Als laatst. Bedankt voor jullie bezoekjes hier! :) Erg waardevol bij een nieuw forum. Ik probeer te voorkomen dat er achter elk topic in de index JPLC komt te staan. Dat ziet er naturlijk niet uit. Aan de andere kant, als ik antwoord of een reactie wil geven om elke nieuwe gebruiker te verwelkomen ontkom ik er niet aan. Ik probeer dus een beetje balans te vinden in de hoeveelheid waarin ikzelf voorkom in de index. Valt vies tegen. ;)

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 13 jun 2013, 13:51

Volgens mij is het inlog probleem verholpen! :)

Mocht je er alsnog last van hebben, probeer het dan eens door de cookie geschiedenis van je browser te legen.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 15 jun 2013, 07:50

mogu!
Kheb net al mijn koffie weer op,
Op je laat wachten, ben je gek alles op zijn gemakkie!
Zo’n drone lijkt mij ook erg leuk maar dan FPV neem aan dat je het wel kent:
http://www.youtube.com/watch?v=saEDf6EV9wg
is voor in de toekomst komt ook nog wel.
En als/of je nu wel of niet reageert doe gewoon waar je zelf zin in hebt,
don't worry be happy:
http://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU
.
zit hier steeds ook te denken wat ik nu eens zal doen!
CNC/3D printer wel of niet zelf bouwen,
Moet ik er überhaupt wel aan beginnen? (het word dan wel weer hobby 3000 en 6 )
Ik realiseer mij nu weer, ik heb het niet slecht!
Vriendelijke groetjes van hier!
Rob.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 15 jun 2013, 13:09

Hallo hallo!

Ik doe ook een bak zwart. Vers gemalen, lekker!

Mooie link, dat filmpje in Venetië Rob. Hij heeft hem mooi onder controle. Mijn drone zou verzuipen in zijn eigen circulatie als je hem door dat torentje zou laten vliegen. Camera beelden zagen er wel fraai uit maar dat was zo t zien een eigen bouwsel?

Ik moet me als Mac gebruiker ook nog verdiepen in het aanbod van software. Geen idee of de bouwpakketten aangestuurd kunnen worden vanaf een Mac maar dat zou een voorwaarde moeten zijn. En ligt het nu aan mij of lijkt het dat de printers nu pas een beetje volwassen beginnen te worden? De desktop modellen lijken leuke start modellen maar meer dan wat klein spul in één kleur kan je niet printen.

Laatst nog een artikel op internet gevonden over een mooie Botobjects printer waarvan de geruchten gingen dat hij uit vijf kleuren filament fullcolour prints zou kunnen maken. Achteraf bleek dat toch niet waar te zijn. Met fullcolour bedoelen ze blijkbaar alle kleuren zijn te mengen om vervolgens een object in één kleur te printen. Het leek een grote stap vooruit maar dat blijkt nu toch een kleiner stap te zijn. Hoewel vijf basis kleuren filament wel veel praktischer zijn natuurlijk lijkt de echte fullcolour pvc printer nog ver weg. Helaas...

Meer info: http://www.gizmag.com/botobjects-color- ... ter/27344/

Bdankt voor het vrolijke liedje! :)

Ik zag trouwens dat Jonnie zijn nieuwe logo nog niet groter heeft geplaatst. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet!

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 19 jun 2013, 21:37

Heb net ijsje op (is wel nodig ook!)

Zag er goed uit:
http://www.3dprintforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=1666
MAAR, Niet voor mij!
CNC/3D dat word het doel.

Ooow, ik sluit even af want er komt visite.
Groetjes even van uit omgeving Rotterdam! ;)
Rob.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 20 jun 2013, 12:55

Zoow daar ben ik weer even!
Ik wou vertellen dat ik bij het concurrenten forum ;) (de metaal vreters: CNC forum ;) )
Contact gehad met wat mensen die mij goeie TIPS hebben gegeven.
(gelukkig ze bestaan nog wel, aardige mensen)
Ik weet nu een beetje wat ik wil en ongeveer met wat en hoe ik het zelf in elkaar wil proberen te proppen.
Het zal nog wel even duren maar er komt vorm in(ben nog aan het broeien!)
Wat ik graag zou willen is CNC/3D in een,
maar daar komt nog wel wat bij kijken heb ik uit meerdere berichtjes begrepen.
Voor de een heb je kracht nodig de ander snelheid en die combinatie schijn wat moeilijk te zijn.
Maar toch, dat lijkt mij hartstikke leuk!
Tot zo ver weer even!
Ik heb nog wat verplichtingen die ik moet doen en dussssssss
Groetjes weer.
Rob.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 25 jun 2013, 00:44

Klinkt goed Rob! Weet je al wanneer je gaat beginnen? Zou leuk zijn als je af en toe een status update zou plaatsen! En als je project klaar is kom ik graag een keer kijken naar het resultaat als dat mag...

Hier slaat de drukte even toe. 3dprintbedrijven.nl krijgt steeds meer bezoekers en aanmeldingen voor linkvermeldingen. Leuk om te zien hoe dat begint te groeien. :)

Leuk dat je enthousiast bent geworden!

Groeten terug!

En waar hangt Jonnie uit?! ;)

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 27 jun 2013, 16:24

Hallo JPLC,
Tot mijn grote spijt moet ik melden dat ik helemaal nog niet kan beginnen!
Ik heb ietsepietsjes niet verwacht, maar er is een te betalen rekening op de mat gevallen.(slik)
Ik moet even daarmee aan de gang voor ik andere dingen kan gaan doen.
Dus je begrijpt wel, alles gaat in de vriezer! Al wil ik het nog zo graag.
:?
Het komt wel goed daar niet van, maar we zijn wel even uitgeschakeld nu.
Jonnie ook nog niet gezien.
VrGr Rob.

Plaats reactie