Stel jezelf voor?

Over alles behalve 3D-printen
3drob
Contacteer:

Stel jezelf voor?

Bericht door 3drob » 10 sep 2018, 10:03

Lieve beste nieuwe mensen allemaal.
Soms vraagt iemand van ons of je je wilt voorstellen, begrijp dat dan niet verkeerd?
Dat vragen is niet lelijk of cru bedoelt! (dus wees NIET beledigt?)

En soms kan dit ook wel eens van pas kommen misschien!
:idea: Voorbeeld als je vlak bij elkaar woont kun je :arrow: elkaar ff helpen,
Ik zeg maar wat…..
viewforum.php?f=60

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Dwim
Contacteer:

Re: Stel jezelf voor?

Bericht door 3Dwim » 11 sep 2018, 19:46

Ware woorden !
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 11 sep 2018, 23:15

Hallo Wim,

Ja ik dacht we hebben dit natuurlijk al vaker gevraagd en ik heb nu toch al een paar keer meegemaakt dat -
mensen het verkeerd opvatten,
en om dat nu te voorkommen hebben we de volgende link:
viewtopic.php?f=31&t=2671&sid=14749a1ce ... cd3307cd89

groetjes van hier Wim!
Rob.

ThuisPrintertje
Contacteer:

Bericht door ThuisPrintertje » 16 sep 2018, 21:25

Hoi mensen , ik ben Karel en in het gelukkige bezit van een Anet E10.
Ben er inmiddels achter dat e.e.a niet zo simpel is,en dit alles vanuit Den Bosch.
mvg, Karel

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 16 sep 2018, 23:33

Beste Karel.

Hartelijk welkom hier op dit, nou niet helemaal hoor, Anet forum :p. Veel plezier, leerzaamheid en gezelligheid hier. In elk geval zijn er veel Anet gebruikers.

Grtz.
Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 17 sep 2018, 09:53

Hallo Karel,

Het ging een klein beetje fout maar dat geeft niet zo heel erg.
Natuurlijk welkom en wat betreft de probleempjes dat zal wel goed kommen.

groeten van uit Rotterdam.
Rob.

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 29 mar 2019, 20:19

Ik blijf er op terug komen,
Hoeveel moeite is het nu om jezelf voor te stellen?
:cry:
Ben ik nu ouderwets aan het worden of…. of wat?
Hebben zelfs oudere hun opvoeding gemist?

Nu h :( eb ik het al eens eerder gezien dat ze beledigt zijn als je ze er op aanspreekt,
Gevolg dat ze niet meer op het forum hier reageren! (Prima heb ik geen moeite mee!)

:idea: :arrow: Mensen kom op nou!!!
;)
XXX Rob.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 29 mar 2019, 21:33

Ja Rob, ik vind het ook fijner als mensen zich gewoon even voorstellen. Als men het niet doet is het net als dat er een vreemde je huiskamer met mensen binnenloopt en zich er zo ineens even tussen mengt.

MAAR, er is hier een reglement op het forum en een beheerder die dit niet als een verplichting stellen. En dan vind ik dat je je daar naar te schikken hebt. En daar bedoel ik niet mee dat je het niet onfatsoenlijk mag vinden of er een andere mening over hebt, maar dat er simpelweg niet over gezeurd wordt. Het zeuren over voorstellen is namelijk net zo irritant als het niet voorstellen zelf.

Op een ander forum waar ik moderator ben heb ik daar korte metten mee gemaakt. Er is een bericht op gekomen waarin duidelijk staat dat voorstellen NIET VERPLICHT is en dat alle suggesties in die richting om het wel te moeten doen zonder pardon zullen worden verwijderd. En sinds dien is er nooit meer gezeur over geweest.

Dat het op zich een stukje fatsoen is dat moge duidelijk zijn, maar als de reglementen het niet verplichten dan houdt het op en wordt het gezeur erover erg irritant. En het blijkt dat mensen de hint vaak ook niet oppakken of juist daardoor geïrriteerd raken en vervolgens wegblijven. Vind je dat je er toch iets mee moet doen dan kun je die persoon natuurlijk gewoon negeren.

En Rob, zoals jij een mening erover hebt, heb ik die ook. Ik vind dat het best verplicht mag worden. Op diverse fora krijg je niet eens overal toegang toe als je je niet eerst netjes hebt voorgesteld, maar daar is het dan ook wel verplicht. En op andere gaan ze nog verder, daar moet je eerst ook nog een aantal nuttige berichten hebben geplaatst voordat je meer toegang krijgt. Dat laatste vind ik hier zeker niet nodig, maar een klein beetje sturing zou naar mijn idee geen kwaad kunnen.

Maar nogmaals (derde keer 8-) ), zolang het niet verplicht gesteld wordt vind ik het irritant gezeur. Maar dat is dus mijn mening :lol:
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 30 mar 2019, 10:26

Grappig, het feit dat het niet verplicht is om je voor te stellen wordt gekoppeld aan het "dan mag je er ook niet naar vragen" en vervolgens wordt er naar vragen omgezet naar gezeur....
Moet niet gekker worden.

Ik ben ook lid van een ander forum, geen moderator maar als je je daar niet voorsteld en meteen maar een oplossing voor je auto probleem vraagt dan heb je snel veel reacties. Niet op je probleem maar op het binnenvallen.

Voor mij is het simpel: een forum bestaat door de bijdragen van mensen die belangeloos tijd en energie steken in het delen van informatie.
Ik vind het schofferend als je je dan maar even aanmeld om een antwoord te krijgen op je vraag en je verder niet meedoet aan het groeps idee, delen van informatie etc.

Op je werk stel je je ook voor, op verjaardagen ook, waarom dan niet het fatsoen om je op een forum ook even voor te stellen ?
Want dat is het fatsoen.
O en kom nu niet aan dat je niemand kent en het lekker anoniem is. Wel als je je schaamd dat je een 3D printer hebt verkoop hem dan gauw.

Verder vind ik het totale onzin om het niet verplicht zijn, te koppelen aan de wens om het wel te doen en de vragen of hints daaroe als gezeur te zien. Het is noemale omgang met mensen, stel je voor, wie ben je, wat voor printer heb je en waar kunnen we je mee helpen. En dat gaat makkelijker als je weet waar iemand woont want misschien ga je elkaar wel opzoeken. hebben mijn broer en ik ook gedaan. En dat was leuk !
Laatst gewijzigd door 3Dwim op 30 mar 2019, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 30 mar 2019, 10:40

3Dwim schreef:
30 mar 2019, 10:26
Voor mij is het simpel: een forum bestaat door de bijdragen van mensen die belangeloos tijd en energie steken in het delen van informatie.
Ik vind het sofferend als je je dan maar even aanmeld om een antwoord te krijgen op je vraag en je verder niet meedoet aan het groeps idee, delen van informatie etc.
Voor jouw is het simpel, ja, maar jij hebt de forumregels niet gemaakt. En dat is wat hier geldt.

Wim, zoals je kunt lezen ben ik het helemaal met je eens dat voorstellen erbij hoort.

Maar we blijven te maken hebben met een beheerder en het forumreglement. Als men er voor kiest om het niet verplicht te stellen dan vind ik het gezeur als mensen daar dan toch, naar mijn inzien onterecht, over gaan lopen "mekkeren". Dan moet je de forumleiding er maar toe zien over te halen de regels aan te passen. En zolang dat niet het geval is dan gelden die regels. Die kan iedereen lezen en gaat daarmee in principe akkoord als ze lid worden van het forum.

Je gaat toch ook niet op straat tegen iedereen zeggen dat ze rechts moeten lopen omdat jij dat volgens jouw regels "normaal" vindt terwijl er nergens in de wet staat geschreven dat we op het trottoir rechts moeten lopen. Misschien een beetje overdreven voorbeeld, weet ik, maar het principe is hetzelfde. Want in de praktijk blijkt het wel makkelijker als iedereen dezelfde kant uitloopt.

Op ieder forum waar ik kom of ben geweest is dit onderwerp altijd weer een punt van discussie. Het begint allemaal met fatsoen, maar niet iedereen hanteert dezelfde fatsoenswaarden en de regels kun daarbij helpen om dat te sturen. Wat wij er ook van vinden het zal zonder optreden van admin en moderator altijd een discussiepunt blijven, op welk forum dan ook.

En vind jij het irritant dat die persoon direct met een vraag komt en het liefst met een hele lijst en zich niet voorstelt. En ben je "bang" dat hij na z'n antwoord te hebben gehad weer aan z'n stutten trekt en je nooit meer iets van hem hoort? Dan moet je gewoon niet op zijn vragen reageren.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Plaats reactie