Wat heb je vandaag gekocht / ontvangen (printer gerelateerd)

Over alles behalve 3D-printen
hardy
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag gekocht / ontvangen (printer gerelateerd)

Bericht door hardy » 07 feb 2020, 20:43

in principe kan er gewoon niks stuk gaan, als je het bed beweegt dan wek je een spanning op die dan via de voedingslijnen gewoon naar de 12v/24 ingang gaat, het display en de rest hangt allemaal achter de gestabiliseerde voeding, maar als je de motor zo snel zou kunnen draaien dat er een spanning van boven de 35v wordt opgewekt, dan zou de spanningsregelaar kapot gaan, maar dat lukt zo maar niet.
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208,MKS TFT35 display

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 08 feb 2020, 09:35

Af en toe een cadootje voor jezelf is niks mis mee en als ie goed bevalt vervang ik ook
die van de cube voor een soortgelijk model met duall mode:

https://www.i-love-tec.de/tec/PoPprint/ ... 808955.jpg
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

Models
http://3dmodel.cbpro.digital

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 feb 2020, 09:50

Ik heb er inmiddels 2, de 3,5" en de 2,4". Op de SKR werkt hij prima, op andere bordjes heb ik hem nog niet aan de praat gekregen. Alhoewel bij de SKR er ook wel weer onverwacht een "probleem" opdook. Achteraf wel logisch, maar je houdt er geen rekening mee.

Als je de TFT met een USB stick of sd kaartje gebruikt kan alleen de touch screen modes werken tijdens printen. Schakelen tussen de beide modi werkt dan niet meer. Dit kun je (misschien(?) deels) ondervangen door de bestanden op de sd van het SKR bord te zetten, maar dan moet er afhankelijk van de plaatsing een usb kabel aanzitten. Nog niet helemaal uitgeprobeerd.

Toen ik het SKR bordje had aangepast voor meerdere extruders werkte de display helemaal niet correct meer en het scherm werd dan vaak helemaal leeg of reageerde niet meer. De printer was dan niet meer te bedienen en moest met de hoofdschakelaar worden uitgezet.

Uiteindelijk is het wel mooi, maar ik heb meer en betere mogelijkheden met de twee aparte displays die ik op de Anet heb zitten. Die blijven gewoon beide functioneren. En die zitten ook nog eens "gewoon" op een Ramps aangesloten.

Ik denk dat het goed kan werken, ik heb hem ook vast gemonteerd zitten op de Kossel, maar helemaal optimaal is het nog niet.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Zappa
Contacteer:

Bericht door Zappa » 08 feb 2020, 18:08

Rob52 schreef:
08 feb 2020, 09:50

Als je de TFT met een USB stick of sd kaartje gebruikt kan alleen de touch screen modes werken tijdens printen. Schakelen tussen de beide modi werkt dan niet meer. Dit kun je (misschien(?) deels) ondervangen door de bestanden op de sd van het SKR bord te zetten, maar dan moet er afhankelijk van de plaatsing een usb kabel aanzitten. Nog niet helemaal uitgeprobeerd.
Hmm, daar heb ik echt geen last van. Bedoel je echt dat je tijdens het printen niet kunt schakelen tussen de twee modes? Ik gebruik de sd kaart op de tft35 met mijn srk1.4 bordje. Als ik een printjob start kan ik verder moeiteloos schakelen tussen touch screen en de marlin mode.
Printer 1: Wanhao Duplicator i3+
Printer 2: Die is er niet meer...
Overig: Palette 2
Print met: 123-3d, AprintaPro, FilamentWorld, Fillamentum, FormFutura, Innofil, Polymaker, PrimaCreator, ProtoPasta.
SW: Fusion360, S3D

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 08 feb 2020, 18:32

Nu je het zegt kan ik me ook vergissen dat het alleen de usb stick is. Dan klopt het wel omdat de Marlin mode geen usb stick kent. De printer heeft weer even stil gestaan. Ik zal het tzt wel weer eens testen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Citeer a.u.b. alleen als het echt nodig is en antwoord normaal met de knop PLAATS REACTIE.
Meer weten over citeren, quoten en antwoorden? Klik HIER.

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 17 feb 2020, 22:34

*12V 30A voeding S-360-12
*12V ventilator uitlaat fan 50x50x15 12V
*Ramps 1.4 12864 LCD display
*T-Sleuf Hamer moer m6 8mm sleuf
*Bevestigingsbout m6x12

Gewoon in Nederland deze keer. Prijzen zijn nauwlijks nog beter voor deze meuk in China heb ik gezien
en China verzending en levering is een crime op t moment dus... Met deze missende onderdelen komt
dat zelfbouw project dan op 9 tientjes afgezien van t moederbord wat zo'n 36 E kost en wat plastik voor
de te printen onderdelen. Das best scherp voor een diy printer imho
Mvg
Caved

Thingiverse

Models

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 17 feb 2020, 22:41

Inderdaad, dit soort dingen hoef je niet meer uit China te halen, en kun je in ieder geval lekker snel aan het werk, zal mij benieuwen wat het dit keer weer word 8-) :)
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER, Ramps1.4, TMC-2130, RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller display
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D (geen Core-XY), MKS SgenL(32bit), TMC-2208,MKS TFT35 display

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 25 feb 2020, 16:08

Vandaag nog ff binnen gekomen dat combi scherm voor de Ender 3. Van de week maar eens ff
naar kijken. Hopen dat ie zo op de skr e3 dip kan. dacht het wel maar toch...

Afbeelding
Mvg
Caved

Thingiverse

Models

Printers:
FLSun Cube (Crealified)

Design Software:
DS Mechanical

ling1995
Contacteer:

Bericht door ling1995 » 01 apr 2020, 08:24

About stepper motor,the NEMA 34 stepper motor is a stepper motor with a 3.4 x 3.4 inch (86 x 86 mm) panel.

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 01 apr 2020, 09:18

Welkom hier, maar waar heeft deze melding betrekking op???

Plaats reactie