Anet A6 flashen met Marlin 1.1.9

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
nwpvr
Contacteer:

Re: Anet A6 flashen met Marlin 1.1.9

Bericht door nwpvr » 13 feb 2020, 22:27

Anagel schreef:
13 feb 2020, 21:53
Ik ben na een aantal maanden maar weer eens met de Anet A6 aan de slag gegaan en ben gelijk weer moedeloos... Vandaag alle stappen wederom doorlopen, bij uploaden diverse foutmeldingen (te groot bestand en dergelijke), maar dat is nu opgelost. Uiteindelijk via arduino kunnen uploaden, maar nu is de display niet leesbaar en herkent hij ook de SD niet meer. Is er een bestand beschikbaar wat werkt (uiteraard de specs van de BLTouch aan te passen)?
Een te groot bestand betekent dat je waarschijnlijk teveel opties aan hebt staan. Helaas is het geheugen op een origineel Anetbordje niet zo groot dat alle opties geactiveerd kunnen worden.

Ik heb nu zelf een Anet A8 plus draaien met marlin 1.1.9, op het originele Anet V1.7 bordje.
Qua opties heb ik niet veel aanstaan, behalve SDsupport en BLTouch support. Ondanks dat ik alles via Octoprint print, heb ik de SD functie wel graag voorhanden. Een filament change doe ik handmatig via octoprint, aangezien deze optie niet meer in de printer paste.. Resulteerde in een sketch van 99%. Het is wat passen en meten.

Ik wil best mijn bestanden mailen maar je zult altijd aanpassingen moeten doen aan de de config voor je eigen printer. Denk maar aan de offset voor de BL Touch ivm de gebruikte mount en bedgrootte incl marges.

Voor je display: Heb je het juiste display geactiveerd in de config? En bij een full graphics display ook de 8Glib library in de IDE geinstalleerd?
Groeten,
Niels

Anet A8 Plus met modificaties
Cura
Octoprint

Anagel
Contacteer:

Bericht door Anagel » 13 feb 2020, 23:54

Als je eerst de voorbeeld files naar de root hebt gekopieerd en de oude hebt overschreven zou het er al goed in moeten staan. Maar ik zou het toch even controleren.
Ik heb de voorbeeldbestanden uit het eerste bericht van dit topic gebruikt. Kopieren van de bestanden uit de download van Arduino geven een te groot bestand.

Wat zijn dan exact de instellingen voor het display? Die uit de bestanden van topicstarter geven in ieder geval een verminkt display. Ik gebruik overigens Marlin 1.1.9, wellicht geeft dat nog hickups..

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 14 feb 2020, 07:57

Anagel schreef:
13 feb 2020, 23:54
Als je eerst de voorbeeld files naar de root hebt gekopieerd en de oude hebt overschreven zou het er al goed in moeten staan. Maar ik zou het toch even controleren.
Ik heb de voorbeeldbestanden uit het eerste bericht van dit topic gebruikt. Kopieren van de bestanden uit de download van Arduino geven een te groot bestand.

Wat zijn dan exact de instellingen voor het display? Die uit de bestanden van topicstarter geven in ieder geval een verminkt display. Ik gebruik overigens Marlin 1.1.9, wellicht geeft dat nog hickups..
Heb je een Anet A6 met de draai/drukknop, of die met display met 5 toetsen?
Te groot bestand: zoals beschreven wanneer je autolevel neemt, moet je optiboot nemen als bootloader (met usbasp te flashen).
De configfiles zonder autolevel daar moet het wel mee lukken, maar gebruik de oude Arduino 1.8.5.
Volg de instructies zoals beschreven, het werkt bij mij, bij anderen, dus zou ook bij jou moeten lukken.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 2.0.1/Tatara frame/3DV6/SKR V1.3/tmc2208/Bltouch
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Anagel
Contacteer:

Bericht door Anagel » 14 feb 2020, 10:36

Heb je een Anet A6 met de draai/drukknop, of die met display met 5 toetsen?
Te groot bestand: zoals beschreven wanneer je autolevel neemt, moet je optiboot nemen als bootloader (met usbasp te flashen).
Ik gebruik idd optiboot en mijn printer heeft een drukknop bij het display. Ik ga vandaag de laptop leegmaken en "start from scratch" opnieuw beginnen. Mocht dat niet lukken... dan heb ik een printer in de aanbieding...

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 14 feb 2020, 10:44

Het kan ook zijn dat je display is overleden. Ik heb een week of wat geleden bij de mijne (A8) het lcd deel vervangen. (Al zit hij al lang niet meer op m'n Anet.) Die had een statische ontlading niet overleefd en daardoor stond er alleen nog maar wat abracadabra op het scherm terwijl de instelling in Marlin wel klopte. Na vervanging (kostte ca 2 euro bij Ali) werkt het weer zoals het hoort.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 14 feb 2020, 18:35

Rob52 schreef:
14 feb 2020, 10:44
Het kan ook zijn dat je display is overleden. Ik heb een week of wat geleden bij de mijne (A8) het lcd deel vervangen. (Al zit hij al lang niet meer op m'n Anet.) Die had een statische ontlading niet overleefd en daardoor stond er alleen nog maar wat abracadabra op het scherm terwijl de instelling in Marlin wel klopte. Na vervanging (kostte ca 2 euro bij Ali) werkt het weer zoals het hoort.
Dan had ik toch zo'n 12864 display genomen van Ali voor 8 euro.
https://www.aliexpress.com/item/3282360 ... hweb201603_

Je kan dan een full sd card er langs de linkerkant insteken om te printen.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 2.0.1/Tatara frame/3DV6/SKR V1.3/tmc2208/Bltouch
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 14 feb 2020, 19:01

Heb je gelijk in, maar ik wilde eigenlijk alleen dat ding weer werkende hebben om zeker te zijn dat alles het doet. Ik heb nu de combi Anet bordje met display werkend liggen, maar gebruik het eigenlijk nu nergens voor.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

jan141282
Contacteer:

Bericht door jan141282 » 18 feb 2020, 19:38

Hallo Robbel,

dankje voor je topic en je uitleg het flashen was geen probleem! De dichtheid van mijn prints heb ik nog wat werk aan denk dat de flowrate van van de extruder nog aangepast moeten worden.Ik ga dit van de week proberen.

op dit moment lijkt de print nog niet helemaal dicht tussen de lagen.

gr,
jan

jan141282
Contacteer:

Bericht door jan141282 » 18 feb 2020, 20:08

Robbel2005 schreef:
16 jun 2019, 12:23
Ik stel het in via pronterface, zoals hier netjes uitgelegd

https://mattshub.com/2017/04/19/extruder-calibration/
Thanks goede uitleg deze stond goed. Nu verder kijken waar het in zit!

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 18 feb 2020, 23:37

jan141282 schreef:Hallo Robbel,

dankje voor je topic en je uitleg het flashen was geen probleem! De dichtheid van mijn prints heb ik nog wat werk aan denk dat de flowrate van van de extruder nog aangepast moeten worden.Ik ga dit van de week proberen.

op dit moment lijkt de print nog niet helemaal dicht tussen de lagen.

gr,
jan
Bedankt voor de feedback!
Ivm je dichtheid lagen... Staat je filament op 1.75 in cura en niet per ongeluk op 3? En Nozzle op 0.4?
Heb je de juiste printer toch toegevoegd?
Heb je na flashen je flash geheugen geinitialiseerd?

Verstuurd vanaf mijn MIX 2 met Tapatalk

We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗═╦═╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║ .╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩═╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Plaats reactie