Een bestaand model aanpassen

Over scannen, ontwerpprogrammas 3D bestanden etc.
Plaats reactie
wim62
Moderator
Contacteer:

Een bestaand model aanpassen

Bericht door wim62 » 29 dec 2017, 18:52

Ik hebt in thingiverse een object gedownload , maar deze is niet helemaal naar mijn zin .
Het is een onderdeel voor mijn quadcopter .
Nu wil ik dit model aan passen naar mijn wens .
ik wil namelijk de grondplaat veranderen .
Hoe en met welk programma kan ik dit het beste doen ?

[img[![20171109_205518.jpg](https://s6.postimg.org/pjclkyf1d/20171109_205518.jpg)])][/img]

gr Wim

kaphaak
Contacteer:

Re: Een bestaand model aanpassen

Bericht door kaphaak » 29 dec 2017, 19:49

Ik denk dat het daarbij belangrijk is te weten hoe zo'n programma werkt, je hebt ze van redelijk makkelijk tot behoorlijk lastig. My choice is eigenlijk tot nu toe altijd Tinkercad. Er zijn ook veel filmpjes over te vinden op youtube want als je het nog niet kent (maar dat geldt ook voor al die anderen) zul je dat vermoedelijk nodig hebben.

Groet Ronald.

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 30 dec 2017, 18:03

Hallo, m'n Chinese zonestar is nog onderweg maar ik kan je toch helpen in deze.
Ik gebruik het programma DesignSpark Mechanical (gratis) en ik kan gewoon .stl files DLen
en inladen.

Nu zien deze modellen eruit als een origami wat vlakken betreft maar als ik vervolgens
Convert to solids ---> merge faces doe dan word het een file in DSM wat ik gewoon aan
kan passen naar wens. Hoop dat dit je helpt.

Fijne jaarwisseling
Caved

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 30 dec 2017, 19:28

.
Ik rommel graag met Tinkercad maar denk dat bijna alle teken programma’s wel goed zijn hoor!
Het fijne is dat Tinkercad een soort online teken programma is.
Niet al te moeilijk (dus ook goed voor dit persoontje!)
Voor de rest ik hoef geen reclame te maken je moet zelf maar eens kijken want er is genoeg te zien –
Op het internet, kijk ff rond er zal op Y.T. ook genoeg staan (OOK OVER DIE ANDERE PROGRAMMA’S)

Heel veel succes met…. Ja met alles eigenlijk!
Beste wensjes alvast voor jou en familie en ja natuuuuurlijk ook voor jullie lezers!!!
Rob.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 09 jan 2018, 15:20

Hee,

STL bestanden aanpassen is altijd het makkelijkst als je het native programma bestand hebt waarmee het gemaakt is,
helaas alleen is dit praktisch nooit voorhanden, (en dan ook nog eens het programma hebben).

Zoals de rest hierboven beschrijft zijn er wel degelijk opties om het in te laden en te bewerken, maar hou rekening mee dat dit enige tijd kost om erachter te komen hoe dit goed werkt;)

Vaak bij simpele modellen vind ik het sneller om het model na te maken, dan zijn daarna alle aanpassingen veel makkelijker.

groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dFilamenten.nl

Plaats reactie