Voor de lasersnijders met SketchUp en LiteFitre

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
Plaats reactie
Henk B
Contacteer:

Voor de lasersnijders met SketchUp en LiteFitre

Bericht door Henk B » 24 dec 2017, 15:05

Beste mensen,

Diverse tekeningen gemaakt in SketchUp in 2D om over te zetten naar DXF en zo met LiteFire te snijden op de laser.
Opvallend is dat af en toe SketchUp de onderste basislijn wel meeneemt in het omzetten naar DXF maar dat het programma Litefire de lijn niet ziet.
Wat je ook doet,het wil niet!
Uiteindelijk in de linker onderhoek twee aansluitende streepjes van 2 mm getekend en omgezet.
Nu blijft het goed.
Ik kan natuurlijk een professioneel programma aanschaffen maar met deze kleine aanpassing die me niet in de weg zit werken de gratis programma's uit de kunst.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Re: Voor de lasersnijders met SketchUp en LiteFitre

Bericht door Gdk3dfilamenten » 09 jan 2018, 15:17

Hee Henk,

Zelf heb ik ook wel enige frustratie met google sketchup als het om printen gaat,
Ik heb meerdere keren enkele marquettes geprint voor architectenbureau's, maar dan is het wel duidelijk dat sketchup niet goed compatibel is met slice software.
Er zaten veel vlakken binnenstebuiten, veel dubbele wandjes, veel open vormen etc.
Zelfs na veel netfabb, meshfixer, en dergelijke reparatie was het alsnog een hele kunst tot een printbaar bestand te komen!

Voor de hobbyist snap ik dat sketchup gratis en dus altijd de voorkeur zal hebben, maar als je je uren mee gaat rekenen, en er veel mee werkt, zullen betaalde programma's alsnog goedkoper kunnen zijn;)

Groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

Henk B
Contacteer:

Bericht door Henk B » 30 jan 2018, 16:11

Ewoud, ik snap je betoog.
Alternatief is het programma Onshape.
Maar ik zit hier op het Franse platteland met een ADSL verbinding en dat is geen goede optie.
Maar ik kan met snijden nu heel goed uit de voeten met SketchUp, zeker als ik mijn modellen zelf teken.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 04 feb 2018, 19:57

Hallo Henk,

Hmm, Onshape had ik nog niet van gehoord, daar ga ik eens naar kijken, bedankt voor de tip!

Uiteraard is er niet 1 goed programma, en is elk programma waar iemand tevreden over is een goed programma voor diegene.
Ik hoop dat mensen die niet weten wat ze willen of nodig hebben, door deze berichten en verhalen een goed beeld kunnen krijgen van wat het beste bij hen zou werken.

Dat sketchup goed werkt voor lasersnij bestanden kan ik me goed voorstellen, dan heb je minder vaak het probleem van open vormen :p

Groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

Plaats reactie