Windows 10 3D programma!?!?!?

Over scannen, ontwerpprogrammas 3D bestanden etc.
Plaats reactie
3drob
Contacteer:

Windows 10 3D programma!?!?!?

Bericht door 3drob » 09 apr 2017, 20:00

:idea:
Wat gaan we nou krijgen!!!
Ik ken mijn Windoows 10 niet....... :oops:
Mijn Neefje vertelde mij dat er een programma voor 3D printen is zat???
Dus ik zeg HOOOooo JA??? Krijg nou……
Maar of het ook goed te gebruiken valt (met natuurlijk in combinatie een printer) moet ik nog even bezien,
eerst zien en dan…..

Wisten jullie dit ook? (Ik niet!)

VrGr Rob.

Patrisio
Contacteer:

Re: Windows 10 3D programma!?!?!?

Bericht door Patrisio » 09 apr 2017, 22:59

Ja het heet 3d builder. Maar ik kan mijn printer er niet mee aansturen. Of bedoel jij een andere?

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 10 apr 2017, 20:38

Hallo Patrisio,

nee nee ik bedoel inderdaad die 3d builder!
ik heb nog niets geprobeert voor de rest er mee,
maar zou die dan niet te gebruiken zijn? dan heeft het niet veel nut.
zag wel ergens dat je kon kiezen toch? welke printer?
ik moet er nog weer even naar kijken maar weet ook eerlijk gezecht nog niet veel er van.
:arrow: gaan we nog doen!

VrGr Rob.

westcoastam
Contacteer:

Bericht door westcoastam » 15 nov 2017, 23:43

Vandaag een update van Windows 10 gehad met weer een nieuw progamma ,,3Dcreator,, ik heb er nog even mee zitten spelen , het deed me een beetje denken aan thinkercad , alleen kon ik niet vinden of je ook in STL kon exporteren.

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 16 nov 2017, 07:56

Zoals westcoastam terecht zegt gaat erom of het programma stl kan exporteren. De printer wordt nooit met het tekenprogramma aangestuurd CAD (computer aided design) is bedoeld om te ontwerpen het aansturen gebeurt met een slicer. Heb zelf geen windows 10 dus kan helaas niets over de 3d programma's van windows 10 zeggen.

Groet Ronald.

Gdk3dfilamenten
Contacteer:

Bericht door Gdk3dfilamenten » 24 nov 2017, 10:58

Heej Allemaal,

Inderdaad eerst even duidelijk te stellen dat de sofware om een 3D bestand mee te vervaardigen een losstaand iets is, en niks te maken heeft met welke printer je hebt of welke aansturing je gebruikt voor je printer.

Een 3D bestand (vaak STL format) kun je maken in een CAD programma, welke je kan exporteren als STL. omdat STL een van de meest gebruikte formaten is van 3D bestanden opslaan, kan elk enigzins zelf respecterend tekenprogramma naar STL exporteren, zo vermoed ik ook de tekenprogramma's welke op windows 10 meekomen (niet gechecked, slechts vermoeden).

Wanneer je de STL hebt kan je deze inladen in de printersofware welke je gebruikt voor jouw printer, instellingen bepalen voor jouw printer en dan afdrukken.

Tevens kan je natuurlijk ook STL's verkijgen door deze te downloaden of objecten inscannen;)

Er zijn best wat gratis CAD tekenprogramma's beschikbaar, (fusion 360, sketchup) waar je goed mee uit de voeten zou mee moeten komen.

Groetjes, Ewoud

http://www.goedkope3dfilamenten.nl

Plaats reactie