Vraag over simplify3D

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
Plaats reactie
robin-e30
Contacteer:

Vraag over simplify3D

Bericht door robin-e30 » 18 dec 2016, 07:51

Beste mede forum gebruikers!

Op mijn ultimaker gebruik ik simplify3D als print software.
Ik ben erg tevreden over de software ik heb snel een goede print.

Laatst bezig geweest met cura van ultimaker zelf.
Alleen zie ik toch een verschil tussen de twee.

Wanneer ik de eerste laag print de bodem en de zijwant. Zie ik duidelijk bij cura dat de bodem lagen tijdens het printen over de wanden heen gaat wanneer de print klaar is zie je duidelijk dat de bodem en de wand aan elkaar vast zitten en dat de print een geheel is.
Bij simplify3D is dit niet het geval. Tijdens het printen, print de bodem tot de zijwand en niet een kleinstukje er overheen. Wanneer de print klaar is zie je duidelijk dat de wand en de bodem niet aan elkaar vast zitten. Je nagel past er makkelijk tussen en je kan de wand zelfs iets bewegen.

Dit is een probleem voor mij, is dit een instelling of werkt de software gewoon zo?
Met simplify3D is de kwaliteit van de print verder veel hoger dan bij cura plus van de 80 onderdelen die ik al geprint heb had ik bij cura 13 fouten producten bij simplify3D slechts 2. Op print programmas van 6 tot 12 uur is dit een serieus probleem.

Heeft er iemand tips voor mij of kan me uitleggen hoe het kan dat symplified op deze manier print?

Met vriendelijke groet,

Robin

TieBie
Contacteer:

Re: Vraag over simplify3D

Bericht door TieBie » 18 dec 2016, 14:30

Dit is een probleem voor mij
Niet alleen voor jou denk ik...

Bij Cura is het de instelling 'Infill overlap (Percentage)' en bij Slic3r staat het als 'Infill/perimeter overlap'.
Dus in Simplify3D zal er echt wel iets met overlap o.i.d. te vinden zijn.

Helaas nog geen ervaring met Simplify3D (en deze maand is nu al duur genoeg. Ik wacht nog een maandje met de aanschaf. Jammer dat er niet een uitprobeer versie van is). Is het echt veel fijner dan Cura/Slic3r/Craftware?

p.s. pas begonnen. Cura lijkt het iets mooier te doen dan Slic3r. Met Craftware (beta) heb ik nog geen goede resultaten gekregen (zal wel aan mij liggen).

by ctrl design
Contacteer:

Re: Vraag over simplify3D

Bericht door by ctrl design » 20 dec 2016, 13:55

print hier alles met simplify en bevalt zo goed. Vele malen beter dan de andere programma's die ik heb geprobeerd.

even onder de tab van de infill kijken. outline overlab en infill extrusion width. hier mee heb ik destijds dat probleem weten te verhelpen.

Plaats reactie