Problemen met flashen Anet A6 Marlin

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
Anagel
Contacteer:

Re: Problemen met flashen Anet A6 Marlin

Bericht door Anagel » 08 jan 2019, 21:19

Ik heb vandaag een oude windowsmachine afgestoft.. Na een foutmelding de bugfix 2.9 gedownload ennnnn het werkt! Dank voor de tips!

Anagel
Contacteer:

Bericht door Anagel » 22 jan 2019, 12:27

Na het installeren van een 3D Touch is het toch weer mis...

Ik had (met behulp van Marlin-conf) de printer stuurprogramma's aangepast (Marlin) voor de 3D Touch. Na het flashes werkte de autobedleveller, alleen werkte de extruder verkeerd om (het filament werdt er weer uit gewerkt ipv ingevoerd). De instellingen in Marlin-conf aangepast en opnieuw geflashd, toen kreeg ik de foutmelding:

avrdud: stk500_recv(): programmer is not responding

Na zoekwerk op het internet kom ik alleen maar technische reacties op flashen met Arduino tegen.

Op het moment dat ik nu de printer aanzet, hoor ik 2 klikken. Vervolgens is mijn LDC scherm blanco (hij licht wel op).

Heeft iemand dit probleem al eens gehad en op kunnen lossen?

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 22 jan 2019, 13:19

Misschien een poortprobleem of driver. Ook al werkte het eerst wel. Kijk of er geen ander programma geopend is dat eventueel de poort kan blokkeren zoals Cura of Repetier. Eventueel de Chinese driver CH340G. Heb je misschien al eens geïnstalleerd, maar zegt niet alles, heb dat pas ook bij de hand gehad. Dat de printer nu niet goed werkt komt omdat de firmware niet goed is ingesteld, dat is van latere zorg.
Groeten, Rob.

Anet A8.

DennisK
Contacteer:

Bericht door DennisK » 22 jan 2019, 13:35

Misschien je com poort bij je apparaat beheer even uninstallen en opnieuw opstarten.
Maakt hij zelf weer een nieuwe aan.

Paar externe drivers installeren kan helpen.

Krijg zelf ook vaak een upload foutmelding maar alles functioneert wel dan gewoon. Zekerheidshalve doe ik nog wel eens opnieuw uploaden tot hij wel gewoon de uploaden voltooid aangeeft.

Blijft soms behelpen met de oude comports (via USB)
Laatst gewijzigd door DennisK op 22 jan 2019, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbel2005
Contacteer:

Bericht door Robbel2005 » 22 jan 2019, 14:11

Waarschijnllijk heb je de bootloader overschreven , of is er iets mis mee gegaan.
Dat kan je weer oplossen door bv optiboot te installeren met behulp van een usbasp programmer.
3D-Printer ***Anet A6*** - firmware Marlin 1.1.9/Tatara frame/3DV6
We try to make 3D-
░░░░░█
░░░░▄█▄░░╔╗╔╗╔╗─╦╔╗
░░░▄█▀█▄░╠╝╠╣╠╩╗║╚╗
░░▄█▄▄▄█▄╚═╩╩╩─╩╩╚╝
▄██▀░░░▀██▄

Anagel
Contacteer:

Bericht door Anagel » 22 jan 2019, 15:28

Dat kan je weer oplossen door bv optiboot te installeren met behulp van een usbasp programmer.
Is daar aparte software of hardware voor nodig? Ik ben een complete know-no op dit gebied...

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 22 jan 2019, 15:38

Groeten, Rob.

Anet A8.

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 22 jan 2019, 17:16

Je kan een bootloader ook via arduino ide flashen. Je hebt dan of een usbasp ( zoals eerder in een bericht hier ) of een arduino nodig waarmee je de bootloader flasht op je besturingskaart. Mijn voorkeur gaat uit naar een usbasp omdat je dan geen bedrading hoeft te leggen.
Heb zoiets gedaan voor mijn ender-2. Heeft wel even wat moeite gekost. Informatie is te vinden op internet.

Anagel
Contacteer:

Bericht door Anagel » 22 jan 2019, 17:28

Dank zover. Ik heb zo'n USB programmeer apparaatje besteld. Als het goed is zou dit met de processor op mijn Anet 1.0 board moeten werken. Komend weekend maar weer verder sleutelen...

Anagel
Contacteer:

Bericht door Anagel » 31 jan 2019, 13:22

Met de USBasp is het uploaden van Marlin nu gelukt (na wat meldingen dat het bestand te groot was..). De BLTouch werkt nu ook naar behoren, maarrrr de printer print niet. Als ik een bestand van de SD kaart inlees worden nozzle en bed keurig voorverwarmd. dan geeft het scherm aan dat de print wordt gestart en na een paar seconden geeft hij gereed aan zonder te hebben geprint.

Plaats reactie