Octoprint

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
kaphaak
Contacteer:

Re: Octoprint

Bericht door kaphaak » 10 jun 2018, 12:12

Is inderdaad vreemd. Ik gebruik Astroprint via PI. De Pi zit op WiFi dus ik stuur het bestand naar de PI via de WiFi en de Pi stuurt het via een usb kabel (permanent aangesloten dus) naar de printer. Enige dat ik erg irritant vindt is dat als ik de print start vanaf de printer dus niet via Astroprint en ik dan later via Astroprint wil kijken (ik moet dan dus via de WiFi contact met mijn PI maken) de print gewoon stopt omdat ik tijdens de print connectie maak. Doe ik dit voor dat ik de print start is er niks aan de hand.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 10 jun 2018, 13:57

Via Octoprint kun je direct stl's printen door ze te uploaden.
Zit cura 15.xx in die dat sliced, maar dat werkt niet lekker.
Is wel te configureren maar dan is het schijnbaar geluk hebben ook, daarnaast is het niet mogelijk voor zover ik kan zien om het object te draaien via cura om zo de meest gunstige print positie te kiezen.

Als je via sd print en verbinding maakt dan geeft hij een soort reset en is je print verloren.
ALs je van te voren verbind dan schakelt octoprint een deel van je scherm af, waardoor niet van sd is te printen.
Ook is het lastig een print te pauzeren of te stoppen, soms werkt het wel en soms niet.
Wel is de temperatuur aan te passen en de flow.
Gr, Ton.

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 10 jun 2018, 17:02

Ik kan via Astroprint ook uploaden dat is ook geen probleem alleen vindt ik het soms nog steeds prettig om vanaf de sd kaart te printen.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

raymond1
Contacteer:

Bericht door raymond1 » 10 jun 2018, 17:14

Ik gebruik hier astroprint en ben er super tevreden over, de sd kaart gebruik ik nooit meer doe bijna alles via de astroprint android app op mijn gsm
Met astroprint desktop kun je ook draaien schaken etc.

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 10 jun 2018, 20:22

zero schreef:
10 jun 2018, 11:55
Als ik alles draaiende heb, zal ik even kijken wat ie bij mij doet.

Ik dacht eigenlijk dat je het bestand naar de Pi stuurde en je pc er verder weinig mee te maken heeft.

Maar ik zal het checken.
Was ook meer ter informatie voor Zero.
Pc heeft er ook idd niets meer mee te maken na het uploaden, echter als hij in slaap gaat of ik de pc verbinding verbreek gaat hij fout.
Kan aan het moederbordje liggen van de printer, kan aan mijn macbook liggen, kan evt aan een combinatie liggen.
Sommige mensen hebben er ook last van en anderen helemaal niet, dus zal het bij mijn configuratie moeten zoeken.
Binnenkort heb ik een standaard Anet A8 bordje draaiende, wellicht dat het daar weer anders bij werkt dus ff afwachten.
Gr, Ton.

Toos63
Contacteer:

Bericht door Toos63 » 13 jul 2018, 23:21

k werk al een poosje met octoprint en dat bevalt erg goed. je kan je printer makkelijk bedienen en ook als er wat gewisseld moet worden, zoals extruder ofzo kan je makkelijk via octoprint je extruder omhoog bewegen.
Maar nu mijn probleem; extruder deed raar, soms wel soms niet. Al heel veel dingen geprobeerd, zoals nieuwe steppermotor, nieuw moederbord, nieuwe extruder, nieuwe bedrading, niks hielp.
nu weer geprint vanaf sd kaartje, en het werkt weer goed. Iemand enig idee of het aan de software kan liggen of aan de raspberry?

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 14 jul 2018, 10:04

Klinkt als software.
Toevallig geen nieuwe plugins of updates geinstalleerd.
Denk dat je daar het probleem moet zoeken.
Gr, Ton.

bluemaster
Contacteer:

Bericht door bluemaster » 08 sep 2018, 20:03

Hier ook sinds kort Octoprint. Bij mij ook vooral voor de timelapses en om onderweg je print in de gaten te houden. Vandaag ook de camera aangesloten en vlak voor ik naar het werk ging een printje aangezet. Op het werk mee kunnen kijken, ik gebruik daarvoor de octoprint anywhere plugin + app, en toen de print klaar was en het bed en hotend afgekoeld waren, kon ik de printer en de verlichting dmv mijn home automation uitzetten. Heerlijk. Geen printer die nog uren aan staat al ik niet thuis ben. Het enige wat bij mij niet lekker gaat is de GCode viewer. De print staat rechtsboven het bed, terwijl hij wel gewoon in het midden van het bed geprint wordt. Geen groot drama, want ik kan natuurlijk gewoon de print in beeld scrollen, maar op zich eigenaardig. Straks mijn eerste timelapse via de octolapse plugin bekijken, en morgen de camera goed afstellen en op zijn geprinte arm monteren. Vooralsnog dus zeer tevreden met Octoprint.
Anycubic i3 Mega

wim62
Moderator
Contacteer:

Bericht door wim62 » 08 sep 2018, 20:41

Kun je er ook een brandblusser mee actieveren ?
Want een printer onbeheerd laten printen kan gevaarlijk zijn .
Is al een keer besproken op dit forum .

gr Wim
Anet A6 en quadcopters

bluemaster
Contacteer:

Bericht door bluemaster » 08 sep 2018, 21:30

Mee eens, en het is ook niet de bedoeling dat hij uren staat te printen als er niemand bij is. Maar het is soms best handig om de laatste paar minuten de boel in de gaten te kunnen houden, en meteen daarna alles op afstand uit te kunnen zetten.
Anycubic i3 Mega

Plaats reactie