FlashAir

Gratis en betaalde aanstuurprogramma's voor je printer
Plaats reactie
Zalm
Contacteer:

FlashAir

Bericht door Zalm » 26 sep 2019, 15:36

Beste printfanaten!

Recent heb ik een Toshiba FlashAir W-04 SD-card gekocht, met het idee G-codes vanaf een laptop draadloos over te kunnen schrijven naar de SD-card in de 3D-printer.

Door de configuratie van de SD-card te veranderen kan ik nu G-codes uploaden vanaf mijn laptop naar de SD-card. Mijn German RepRap X400 V3 herkent de SD-card, maar laat niet de bestanden zien die op de SD-card staan. Wat moet ik doen zodat mijn printer de SD-card wel herkent?

Mijn configuratie bestand ziet er moment zo uit:
[Vendor]

UPLOAD=1
UPDIR=/G-CODE
WEBDAV=2
CIPATH=/DCIM/100__TSB/FA000001.JPG
APPMODE=5
APPSSID=3Dprinter
APPNETWORKKEY=**********
DNSMODE=1
VERSION=F15DBW3BW4.00.04
CID=02544d535733324755e46b597b012501
PRODUCT=FlashAir
VENDOR=TOSHIBA
LOCK=1
TIMEZONE=8
APPAUTOTIME=0

Rob52
Contacteer:

Re: FlashAir

Bericht door Rob52 » 26 sep 2019, 16:00

Moeilijk zo te zeggen. Ik ken de kaartjes wel, maar heb er zelf eigenlijk nooit mee gewerkt. Op zich wel een slimme oplossing (als het werkt natuurlijk) want een wifi verbinding met het moederboard is over het algemeen een traag en kansloos gebeuren.

Ik weet niet hoe je met die SD kaart verder kunt communiceren en welke parameters je kunt ingeven. (Ik zie wel UPDIR=/G-CODE) Maar heb je al gekeken of de bestanden staan in een map die ook door je printer gelezen kan worden? Soms moeten ze in de root staan. Even in de pc steken en kijken welke mappenstructuur er eventueel op de kaart aanwezig is. Ik weet ook niet of de printer alle G-codes leest. Niet elke printer herkent .gco bestanden van Repetier. Maar .gcode zouden de meeste toch moeten herkennen.

Veel verder denk ik niet dat ik je zo kan helpen, daar ontbreekt me de ervaring met dit sd-kaartje en jouw specifieke printer.

Ik vond nog wel dit artikel, maar misschien ken je dat al.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

Zalm
Contacteer:

Re: FlashAir

Bericht door Zalm » 29 sep 2019, 07:46

Ik heb contact opgenomen met German RepRap. Zij zeggen dat de RepRap X400 v3 niet compatible is met FlashAir. Jammerrrr.

Plaats reactie