3D Wens Shop, maakt 3D printen betaalbaar

Alles over 3D print webwinkels, websites, reviews etc.
Relicaddict
Contacteer:

Re: 3D Wens Shop, maakt 3D printen betaalbaar

Bericht door Relicaddict » 22 nov 2018, 14:01

Dat is mooi, dat het actief lobbyen bij tal van topics dan maar vlot verbannen mag worden en terug gesnoeid mag worden tot 1 vermelding in de daarvoor bedoelde rubriek.
Gr, Ton.

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin » 22 nov 2018, 15:39

Inderdaad Ton, dat is precies wat we tegen gaan. Laat gerust weten als dit het geval is zodat we dubbele topics kunnen verwijderen.

Bedankt voor jullie begrip!
Persona non grata

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 22 nov 2018, 18:52

Admin schreef:
22 nov 2018, 00:42
..... Die behoefte om een webwinkel te promoten is begrijpelijk omdat de bezoekers van dit forum (ook lezers die niet geregistreerd zijn) een zuivere doelgroep zijn die je via deze weg direct kan bereiken.
....
Ook dat snap ik maar zoals ook al geschreven is dit niet het doel van een forum.
Want laten we eerlijk zijn waarom start om het even welke webshop niet een eigen forum ? Als je spullen goed zijn en je service beter dan vind men je echt wel.
Want dan gaan mensen daar over praten op een forum.

Dat iemand dan ook nog wat inhoudelijk post doet daar niets aan af.

Misschien is het een idee om een reclame topic te openen waar bedijven reclame en aanbiedingen mogen neerzetten. Als er echt reclame gemaakt moet worden. Nu dit forum de kinderschoen ontstijgt is het misschien ook tijd voor het totaal ongewenst zijn van reclame. En dan mag je best in je onderschrift een website vermelden. Maar dan niet ook kinderachtig ook daar gaan melden dat je een aanbieding hebt.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 22 nov 2018, 20:22

Ik denk, en ik weet dat ik me op glad ijs begeef, dat het tijd wordt dat we weer eens wat tolerantie in elkaars richting tonen. Er is al genoeg ellende op deze wereld die we elke dag in de media mogen ervaren. Teveel reclame is inderdaad irritant maar dan kunnen we elkaar er hopelijk op een normale manier op aan spreken. Een beetje reclame is wat mij betreft geen enkel probleem, uiteindelijk zien we dat ook in de forumsoftware, eens kijken nu is het reclame van drukwerk Max.

Bovendien misschien heeft Gerben wel een keer een deal die interessant kan zijn of gaat ie op enig moment wel wat korting geven als je lid van het forum bent. Elkaar afzeiken kan altijd nog maar dan ben ik in elk geval weg, ik hou van een ontspannen en relaxte sfeer.
Hoe en wat een forum precies is wordt bepaald door de eigenaar ervan en ik neem aan, want dat schreef hij al netjes, dat hij zijn redenen heeft het forum te voeren zoals het gevoerd wordt.

Wat mij betreft wordt het verder geen discussie, je mag reageren op deze post maar ik reageer niet meer in dit postje, dit is mijn mening.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 22 nov 2018, 20:34

Volgens mij wordt er hier niemand afgezeikt en is het meer in het algemeenheid.
En als het ineens wel acceptabel zou zijn als er in de toekomst misschien 1 of 2 euro voordeel op een rolletje filament zou zijn doet me vraagtekens stellen.
Maar goed, de regels zoals eerder genoemd zijn duidelijk zat en zijn er ook niet voor niets.
Op tv stoort het ook al als er steeds reclame is, daarom neem ik alles op wat ik wil zien want dan kan het doorgespoeld worden.
Helaas gaat het hier hier, en eroverheen lezen ook niet zonder eerst te lezen wat iemand schrijft.
Gr, Ton.

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 22 nov 2018, 22:57

Beste allen, het is onderhand een hot-item geworden merk ik en daar is een forum ook bedoeld om een discussie met elkaar te voeren. Wel mis ik een stuk volwassenheid bij sommigen, die bijvoorbeeld opeens een hekel hebben aan mensen zoals ik, zo komt het op mij over in ieder geval. Laten we respectvol met elkaar omgaan en zo ook de discussies voeren.

En Ronald haalde het ook al aan. Ik ben best bereid om te investeren in dit forum, op het gebied van kennis en kunde, maar ook speciale aanbiedingen voor de forumleden, maar dan moet de sfeer wel een stuk beter worden dan nu.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12
https://3dwensshop.nl/

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 23 nov 2018, 09:37

Ik zie hier een bekend verschijnsel dat op meerdere fora speelt. Het kan echter prima samen gaan; commercie en hobby. Als er maar aan de voorwaarden zoals in het reglement beschreven staat wordt voldaan.

Wat we namelijk niet moeten vergeten is dat (in het algemeen) we er vanuit mogen gaan dat iemand die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt een groot stuk expertise inbrengt. En dat is iets wat op een forum heel erg van pas komt. Ik zie het op diverse motorforums waar iemand die GPS apparatuur verkoopt en daar werkelijk alles, maar dan ook alles van weet, deze kennis uitgebreid deelt. Iedereen weet dat hij ook GPS verkoopt maar hij leurt er niet mee. En als er aanbiedingen zijn of hij geeft workshops dan wordt dat alleen (eenmalig) aangehaald als dat echt past in het topic, maar meestal alleen in 1 speciaal daarvoor geopend commercieel subtopic genoemd. En dat werkt prima want iedereen kan vertrouwen op zijn expertise.

Dus we moeten deze discussie denk ik ook een beetje relativeren. De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Zolang je je kennis deelt waar dit van pas komt en je de commerciële praat beperkt tot dat ene commerciële deel van het forum zal iedereen daar mee kunnen leven denk ik. Want dan weet ook iedereen dat, als hij dat niet wil lezen, hij gewoon de rubriek (web)winkels/leveranciers overslaat.
Groeten, Rob.

Anet A8.

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 23 nov 2018, 11:15

1) ik heb aan niemand persoonlijk een hekel ! Als dat zo is overgekomen: SORRY. Waar ik wel een hekel aan heb is het gedrag van mensen die dus een webshop, winkel of whatever hebben en met aanbiedingen te pas en te onpas reclame gaan maken.

2) Er is een commercieel topic: Prijzen, markten en toepassingen

3) als onze anonieme admin de regelementen zo aanpast dat alleen daar aanbiedingen geplaats mogen worden en dan misschien ook met een limiet, zodat er niet elke week weekaanbiedingen geplaatst worden, dan komt het allemaal wel goed.

4) "Ik ben best bereid om te investeren in dit forum, op het gebied van kennis en kunde, maar ook speciale aanbiedingen voor de forumleden, maar dan moet de sfeer wel een stuk beter worden dan nu."
Kijk voor mij werkt dat dus precies andersom, je deelt je kennis en kunde op een forum om niet. Daarnaast heb je een commercieel belang.
Dus waar ligt het zwaartepunt.

Rob52 zijn voorbeeld is de juiste. Er zijn forumleden met veel kennis en kunde en (als 2e hebben die ook een shop)
Ik ben lid van een olilampen forum, ja die bestaan ook ;-), dat forum wordt helemaal gratis aangeboden door een winkel in onderdelen. Iedereen weet dat maar die winkel plaatst nooit advertenties. Is gewoon service.

5) Op het moment dat een winkel financieel gaat meedoen aan een forum is dat forum ten dode opgeschreven. Vroeg of laat botsen de belangen en verdwijnen er leden. Been there, seen it. Niet 1x maar meerdere keren.
Dit is een leuk en leerzaam gratis forum dat onderhouden wordt door donaties van die leden. Op het moment dat de commercie de kosten (grotendeels) overneemt krijg je een afhankelijkheid. Zeg maar in de zin van "ik betaal de rekening dus advertenties van de concurent wil ik niet zien"
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

Relicaddict
Contacteer:

Bericht door Relicaddict » 23 nov 2018, 11:39

Ik verkoop ook kunstmateriaal, airbrushes, verven, ontwerp materiaal enz, ben lid van tientallen forums en pagina's en bied nooit wat aan.
Zelfs niet als mensen om artikelen vragen welke ik verkoop omdat het gewoon niet gewenst is en ikzelf het ook storend vind als een ander het doet.
Wil adverteren doe ik dat wel via google, een van de vele marktplaatsen of zelfs facebook advertenties.
Zal ook een stukje wanhoop zijn als je hier op een forum z'n punt ervan maakt om te kunnen adverteren met een groepje regelmatig postende leden die je op 2 handen kunt tellen.
Gr, Ton.

Plaats reactie