3D Wens Shop, maakt 3D printen betaalbaar

Alles over 3D print webwinkels, websites, reviews etc.
Plaats reactie
3D Wens Shop
Contacteer:

3D Wens Shop, maakt 3D printen betaalbaar

Bericht door 3D Wens Shop » 08 nov 2018, 15:02

3D Wens Shop is begin dit jaar opgericht met het als doel "3D printen betaalbaar maken". Sinds 3 jaar ben ik fanatiek bezig met 3D printen en dan kom je er al snel achter dat filamenten an sich vrij prijzig zijn, 20 tot 30 euro voor een kilo PLA filament is geen uitzondering. Daarnaast zijn er op internet enkele buitenlandse webshop te vinden die goedkoper zijn, maar waar vaak artikelen uitverkocht zijn en de kwaliteit van het budget filament het te wensen overlaat.

3D Wens Shop heeft een groeiend assortiment en aan de hand van nieuwe verzoeken breid ik het assortiment uit. Begin dit jaar ben ik begonnen met 5 veel gebruikte kleuren PLA (zwart, wit, rood, groen en blauw) en daar zijn afgelopen zomer nog eens 5 kleuren bijgekomen (naturel, geel, oranje, bruin en zilver) en 2 kleuren ABS (zwart en wit). Begin volgend jaar zal het assortiment verder uitgebreid worden.

Voor het gehele aanbod verwijs ik jullie graag door naar mijn webshop: https://3dwensshop.nl/

Indien er vragen of opmerkingen zijn, dan verneem ik het graag. Ook als men een verzoek heeft voor kleur/soort filament hoor ik dat ook graag.

Ps. Enkele artikelen op de webshop hebben nog een productomschrijving nodig, dit is bekent en zal z.s.m. aangevuld worden.
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12
https://3dwensshop.nl/ - Filamenten al vanaf €15,-

kaphaak
Contacteer:

Re: 3D Wens Shop, maakt 3D printen betaalbaar

Bericht door kaphaak » 08 nov 2018, 15:12

Prijzen zijn in elk geval aardig voor gewoon PLA blijft alleen nog even staan of de kwaliteit dan ook goed is maar ik neem aan dat je daar ook naar kijkt. Ik wens je in elk geval succes met de shop.

grtz Ronald
Originele Prusa i3 MK3 kit

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 08 nov 2018, 15:32

Beste Ronald,
Het "Budget" filament heb ik afgelopen jaar 250 rollen van verkocht en zelf heb ik een rol of 12 erdoorheen "gejaagd". Tot op heden 1 klacht gehad, dat een rol filament een fabricage fout had, de eerste 30 meter draad was onbruikbaar. Diegene heb ik meteen een nieuwe rol filament toegestuurd.
eSun verkoop ik sinds deze zomer en gebruik ik privé al meer dan 2 jaar. Op internet goede reviews van het merk te vinden en ze zijn druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe soorten filamenten, waaronder PLA+. Van dit type filament ga ik volgend jaar het assortiment uitbreiden vanwege de betere eigenschappen in vergelijking met PLA.

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 08 nov 2018, 15:58

Haal mijn filament altijd bij Hobbyking. Is een stuk voordeliger dan wat ik zo lees daar. Geen klachten ermee.

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 08 nov 2018, 17:36

Daarnaast zijn er op internet enkele buitenlandse webshop te vinden die goedkoper zijn, maar waar vaak artikelen uitverkocht zijn en de kwaliteit van het budget filament het te wensen overlaat.
Met bovenstaande citaat bedoel ik Hobbyking onder andere mee. Het is een prima webshop hoor en ik bestel er zo af en toe nog wel eens "exotische" filamenten en RC onderdelen. Voor een paar jaar geleden kocht ik nog wel eens hun eigen merk filamenten en daar bedoel ik niet hun nieuwe Premium lijn mee. Maar hun eigen budget merk wijkt ten eerste de kleuren 9 van de 10 keer af met wat ze laten zien op de website, het filament is transparant met een kleurtje, diameter heeft een enorme deviatie, waardoor je veel onregelmatigheden ziet in je object en ga zo maar door.

Mijn doel is dan ook binnen 1,5 jaar een geduchte concurrent te worden van Hobbyking als het aankomt op filamenten voor de 3D Printer :evil:

kaphaak
Contacteer:

Bericht door kaphaak » 08 nov 2018, 19:22

Als jouw 15 euro filament Esun PLA is dan ben je goedkoper dan Hobbyking ik heb twee weken geleden nog besteld voor 15,79 euro en dat is dus meer. Enige is wel dat vanaf 50 dollar je geen verzendkosten meer betaalt en dan ligt de prijs weer lager. Ik print zelf ook met PLA van Esun al zijn de wat meer exotische filamenten van Esun minder goed als ik het zo lees links en rechts.
Ik kon aan jouw plaatjes op je site niet zien dat het Esun was. Ik zou ook gewoon erbij zetten dat het Esun is want dat heeft inderdaad bij gewone PLA, PLA+ en PETG geen slechte naam.

Grtz Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

3drob
Contacteer:

Bericht door 3drob » 09 nov 2018, 12:51

Hallo,

Zoals eerder gezegd heb momenteel nog genoeg filament.
Het laatste gekocht bij R.R.W. het merk: real (haal ik daar zelf op)
:arrow: Maar het aanbod ziet er goed uit.
Je zit een beetje te ver! ;-)

VrGr Rob.
ik print met: DIY Prusa i3 - Cura - PLA - temp rond de: 215 / 54

3Dwim
Contacteer:

Bericht door 3Dwim » 09 nov 2018, 16:13

Beste 3d wensshop,

Misschien kan je je eens voorstellen.
En wat vertellen en ervaringen delen over je 3D prints.
Per slot van rekening gaat het hierom op dit forum.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert

3D Wens Shop
Contacteer:

Bericht door 3D Wens Shop » 12 nov 2018, 14:44

Beste Wim,
Ik heb vanmorgen even een stukje over mezelf geschreven, zie linkje.
viewtopic.php?f=60&t=2759

Plaats reactie