Hobbyking filament

Aanbieders van filamenten, poeders, materialen etc.
Plaats reactie
wim62
Moderator
Contacteer:

Hobbyking filament

Bericht door wim62 » 31 okt 2018, 19:22

Wie heeft er wel eens bij hobbyking filament gekocht ?
Ik had wel interesse in flexibele filament , maar deze kost €28.50 de 0.8kg .
Vind ik persoonlijk wel duur .
Maar ik zag ook dat ze PETG filament hebben a €20.97 per 1kg .
Dat is wel een mooie prijs .
Maar wat is het verschil tussen flexibel en PETG filament , ze zijn toch allebei flexible ?

gr Wim
Anet A6 en quadcopters

kaphaak
Contacteer:

Re: Hobbyking filament

Bericht door kaphaak » 31 okt 2018, 19:44

Hoi Wim.

Ik heb wel bij Hobbyking gekocht maar koop tot zo ver eigenlijk alleen Esun PLA dus ook geen eigen merken of zo. Echter PETG en flexibel filament is een flink verschil PETG is een harde plastic die wat beter tegen warmte kan dan PLA terwijl flexibel filament nou ja, het woord zegt het al een flexibel filament is dus een soort elastisch filament,

Printen met flexibel filament is, wat ik lees, een lastige aangelegenheid en moet soms erg langzaam gedaan worden. Toevallig ga ik dat dit weekend ook voor het eerst proberen maar dan met (ik heb dat gekregen) Ninjaflex en dat schijnt nog een stukkie lastiger te zijn.

Maar goed jou vraag dus het is zeker niet hetzelfde PETG is hard en Flex niet.

Grt Ronald.
Originele Prusa i3 MK3 kit

vincent1971
Contacteer:

Re: Hobbyking filament

Bericht door vincent1971 » 01 nov 2018, 00:58

Heb zelf eigen merk pla en petg gekocht bij hobby king. Bevalt me prima. Gelijk volgende dag bezorgd. Verpakking zeer goed. Zeer goed bruikbaar weinig dingen die mislukken op mij. Ender 2. Ander soort filamenten geen ervaring mee. Weet wel bij flexibele filamenten zoals nylon komt wel het een en ander bij kijken. Ander type hot end andere extruder dan standaard bv

Plaats reactie