Pa pallet printen

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
Rob52
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 nov 2018, 12:35
Locatie: Gendringen
Contacteer:

Re: Pa pallet printen

Bericht door Rob52 » 11 jul 2019, 16:46

Ik heb gelezen dat PEI absoluut niet geschikt is voor PA. Dit zou met PA veel te goed hechten. Ik gebruik het ook met PLA en PetG en werkt prima, maar ik heb ook al ABS gehad dat er zo vast op zat dat ik het kapot heb gestoken. Dus inmiddels ook al een nieuwe in bestelling.

Als er bruine smurrie uitkomt dan is dat verbrand filament (of granulaat in jouw geval). De oorzaak is meestal dat de nozzle niet strak tegen de "throat" (het metalen buisje met teflon binnenwerk) aangedraaid zit. Daardoor lekt er materiaal en dat verbrandt dan. Het kan uiteraard ook ander "oud" materiaal zijn dat normaal op een veel lagere temperatuur geprint wordt zoals PLA.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

3Dwim
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden van NL
Contacteer:

Re: Pa pallet printen

Bericht door 3Dwim » 14 jul 2019, 10:38

Ik geen geen verstand van een pelltprinter maar alles wat warm wordt zet uit en omgekeerd. Dus als je object los komt dan is de krimp groter dan de hechtkracht zeg maar.
Misschien is de primp bij afkoelen gewoon te hoog en trekt het altijd krom/los.

Enige waar ik dan aan denk:
Net ald bij ABS in een (verwarmde) ruimte printen. Of heatbed nog warmer zetten.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten