eSun eMate kneedbaar filament

Aanbieders van filamenten, poeders, materialen etc.
Plaats reactie
3D Wens Shop
Contacteer:

eSun eMate kneedbaar filament

Bericht door 3D Wens Shop » 28 sep 2020, 11:44

Sinds enige tijd verkopen wij eMate filament van eSun. Tot gisteravond had ik er nog geen ervaring mee. Wel wat filmpjes gezien wat je er allemaal mee kon doen. Totdat ik gisteren de tijd had om dit filament zelf uitgebreid te testen.

In het kort, wat is eMate? eMate is eSun's benaming voor PCL (polycaprolacton). Wat dit filament zo uniek maakt is zijn lage smeltpunt van 60 graden Celsius. Je kunt een object printen op 70-100 graden en deze na afloop bewerken door het te verwarmen, zodat het filament zacht wordt.

Zelf heb ik gisteren 1 meter filament in kleine stukje geknipt, in een glas gedaan en vervolgens kokend heet water eroverheen gegoten. Met een vork heb ik alle stukje bij elkaar geharkt en uit het glas gehaald. Doordat het filament wat kleverig was ging dit vrij eenvoudig. Je zou verwachten dat het kunststof te heet is om met je handen te bewerken, maar dat viel ontzettend mee. Zelf heb ik onder andere een ergonomische handvat voor een vork gemaakt (gewoon om te proberen ;) ) , een mini schroevendraaier gemaakt zodat er een bitje in kan, uiteinde van een stekker gerepareerd, diverse malletjes gemaakt.

Vooral het maken van een mal is mijn favoriet. Je kneed een "klompje" filament drukt er een voorwerp, laat het kunststof uitharden en je haalt het voorwerp eruit.

Ik ben benieuwd of jullie nog meer toepassingen weten voor dit soort filament ook al heb je er nog nooit mee gewerkt of überhaupt eerder van gehoord. Binnenkort ga ik een aantal artikelen schrijven over dit filament, want ik ben fan!

Mocht je geïnteresseerd zijn laat het mij weten of neem gerust een kijkje in de webshop ;)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SY3uqDo9wc4[/youtube]
Hello Bee Prusa i3, Tronxy X3, Anet E12, Mass Portal XD20 Dual Extruder, Creality CR10-S, Prusa i3 MK3S MMU2S
Gebruik de kortingscoupon: 3DPRINTFORUM voor 5% korting
Voor al uw filamenten :!: -> https://3dwensshop.nl/ <- :!:

Plaats reactie