PLA 2,85mm kleine verpakkingen

Aanbieders van filamenten, poeders, materialen etc.
Plaats reactie
TamDo
Contacteer:

PLA 2,85mm kleine verpakkingen

Bericht door TamDo » 16 dec 2019, 01:31

Hallo!

Ik heb onlangs voor mijn zoontje een 3Doodler Create+ 3D pen gekocht. Geweldig ding en hij is er ontzettend blij mee. Nu dacht ik van te voren slim geweest te zijn en te checken of ik ook niet merkeigen filament in deze pen kan gebruiken. Dit kan inderdaad, maar nu blijkt dat deze pen een afwijkende maat 2,85mm gebruikt en ik van die maat alleen grotere spoelen zie in de webshops... Ik heb laatst een spoel van 250 gram gekocht wat goed gaat, maar dus voor die pen heel erg veel is en maar slechts 1 kleur. Ik zou juist graag veel korte stukjes PLA filament in veel verschillende kleurtjes willen aanschaffen of ongeveer 100 gram per kleur? Zijn er op dit forum wellicht mensen die van hun grotere spoelen stukjes aan mij willen verkopen? Wel netjes vacuüm bewaard nog goed filament? Misschien iemand die meerdere kleuren heeft liggen? Zoonlief is best fanatiek bezig momenteel (is met de pen bijvoorbeeld een lampenkapje aan het maken), dus ik kan best wat gebruiken...
Laatst gewijzigd door TamDo op 16 dec 2019, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob52
Contacteer:

Re: PLA 2,85mm kleine verpakkingen

Bericht door Rob52 » 16 dec 2019, 09:15

Kleine hoeveelheden per kleur zijn relatief duur. Maar voor een pen zal dat niet zo'n probleem zijn, dat werkt toch een stuk langzamer. Kleine rollen zijn er nauwelijks in 2,85 mm. Rollen van 1 kilo hebben ongeveer 120 meter op de rol. Kijk je bijvoorbeeld bij 3D Wensshop dan koop je al een kilo voor 14 euro (excl. verzendkosten). Alleen niet heel erg veel keuze. Wanneer je meerdere kleuren in kleine hoeveelheden wilt dan zou ik even zoeken op 3D filament 2,85 mm samples, dan kom je bijvoorbeeld op 50 gram pakketjes bij Bandit voor 2,25 per stuk. Omgerekend is dat wel 45 euro per kilo! Beter zal het niet worden. En stukjes van gebruikers vragen die ook nog eens allemaal vacuüm bewaard zijn is natuurlijk een illusie. Als iemand deze maat gebruikt dan zitten de kleuren die hij/zij gebruikt daarna niet meer vacuüm verpakt. Het spul is er om te gebruiken en niet om strak verpakt in het plastic in de kast te laten liggen.

Maar dit had je natuurlijk zelf ook even kunnen Googlen 8-)
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Gemodificeerde Anycubic Kossel Lineair Plus

TamDo
Contacteer:

Re: PLA 2,85mm kleine verpakkingen

Bericht door TamDo » 16 dec 2019, 13:27

Dag Rob,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb uiteraard al wel zelf gegoogled, maar zag dat samples vaak maar van 1 kleur geleverd worden per type filament. Alleen van 1,75mm is meer verkrijgbaar in kleinere hoeveelheden. Ik ben dus blij met je link naar de Bandit store! 45 euro per kilo is inderdaad veel, maar voordat zoonlief met de 3d pen een kilo opmaakt... Laat staan meerdere kilo's bij verschillende kleuren, dan is het spul al vergaan... :lol:

Ik verwacht niet dat gebruikers alles alleen maar vacuüm bewaren. Ik wilde alleen voorkomen dat ik stukjes krijg aangeboden van rollen die al wel een paar jaar onverpakt in de kast liggen, hetgeen me niet ondenkbaar lijkt...

Plaats reactie